tisdag 24 april 2012

Mysmåndag....

Dagen började sådär bra.
En god lunch blev jag bjuden på av min syster.
Mys!

Dagen fortsatte med lite mer mys och gofika med Alicia och hennes mamma.
Som jag förövrigt oxå blev bjuden på.
Ingen dålig dag va?

Alicia ville gå in på leksaksaffären.
Men JAG vet iaf vem som hade roligast där inne.
Och det var då inte barnet.... hehehe....

Besöket hos ortopeden gick inte riktigt som jag ville och hoppats på.
Hon tyckte jag var för svullen och stel för att kunna börja jobba lite snart. Hon tyckte tom jag skulle ställa en äggklocka när jag lagade mat och gjorde sysslor i hemmet, för att jag skulle vila lite emellan och inte bli så svullen.
Nu fick jag en grej som jag ska ha på mig fyra ggr per dag som mer eller mindre ska tvinga handleden att vrida sig.
Var det inte bättre om två veckor så skulle jag få gå på nån vacumpump behandling.
Undrar allt jag vad det är??!
Lite deppigt känns det allt. Och det var nog tur att jag inte visste hur lång tid det här skulle ta när jag bröt den.
Jag kan inte vrida handleden utan att lyfta upp hela armen. Jag är så less på att ha ont efter all rehabträning och strechning nu. Men på nåt konstigt vis vänjer man sig med att ha denna jäkla värk hela tiden.
Jaja... jag ska inte klaga alls egentligen.
Det finns de som har de så mycket värre.
Jag borde vara tacksam att det bara är en ond handled rent utav.
Men..
Klaga liiiite måste man få göra ibland i allafall;-)

Just nu öser regnet ner här. Nu hoppas jag innerligt att det där högtrycket de lovade kommer.
Fy sjutton vad tråkigt väder vi haft här ett tag nu.
Och jag behöver verkligen den där solenergin....Nu. Typ. På. En. Gång;-)!!!

Ha de gött friends!

Kram Jenny
 

7 kommentarer:

  1. Hej gumman, vad trist att höra att inte din idoga träning har gett resultat. :( Det är tur att du har syskon och vänner där som kan muntra upp dig en aning med god mat och fika... Jaa du det är nog som du säger att det inte var barnet som hade roligast i leksaksaffären. ;)
    Ha en bra dag för det ska jag ha!!
    Kramar till dig från mig!

    SvaraRadera
  2. Tur att du kan roa dig på vägen mot hälsa...lång konvalecent...kanske har du fått läst alla olästa böcker nu..eller du är ingen läsare? Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Hej! visst får man klaga!! man är ju sig själv närmast hur man än vrider o vänder på det!nu menar jag inte att man inte bryr sig om andra!!men var o en har sitt om man säger så.. tror du förstår ;=) skickar krya hälsningar till dig! kraam Jessica

    SvaraRadera
  4. Hej gumman.. Det är klart man måste få klaga lite ibland! Här kommer en STOOOR krya på dej kram från Småland :)) Å lite sol skickar jag oxå till dej, hoppas det känns lite bättre nu??

    SvaraRadera
  5. Hejsan vännen!


    Men vilken jäkla otur du har med handleden.. att det inte blir bättre... Stackare!

    Kramen jenny

    SvaraRadera
  6. heej Jenny! och tusen tack för din fina kommentar:-) Det är veeerkligen skönt att ha en stooort kök som även är Funktionellt:-)Du får väl komma hit och fika nu om du är sjukskriven:-) skulle vart kul att se dig:-) Men hoppas i övrigt att du snart blir bra i handleden. Du råkar då ut. Det var länge sen jag läste din blogg, andras också, har inte blirvit nått av den varan när vi bodde i bjurs. hade ingen dator då. så jag har lite att ta igen. Stoor kram till dig fina Jenny!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Vilken otur med din handled. Är den bättre nu? Länge sedan nåt nytt inlägg... ;)
    Jag ska föresten inte klaga, jag är ju själv så fruktansvärt seg på bloggandet. Livet kommer som emellan hela tiden.
    Hoppas ni fått lite sol och värme nere i Dalarna också så du får lite mer energi. Sköt om dig och ha en finfin sommar! <3 Kraaam!

    SvaraRadera